Kilka słów o konkursach

Konkurs to działanie mające na celu z określonej, zamkniętej grupy osób wytypowanie laureatów, którzy zostaną nagrodzeni. Organizowane są w najróżniejszych formach, przez przeróżne podmioty i od lat cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem.

Najpopularniejszymi konkursami w Polsce są bez wątpienia te, organizowane przez Totalizator Sportowy. Jest to konkurs nastawiony na czysty zysk. Ludzi zachęca się do nabywania kuponów wartych kilka złotych tym, że mają w perspektywie wzbogacenie się o pokaźną sumę pieniędzy. Na przykład kwota 3zł wydana na kupon, może zwrócić się z nawiązką już po skreśleniu 3 z 6 wylosowanych liczb (w przypadku Lotto). Nastawienie na zysk to również wszelkie zabawy teleaudio – zarówno te, polegające na odpowiadaniu na proste pytania jak i głosowania na wybranych kandydatów w programach typu talentshow. Ludzi zachęca się do telefonowania i wysyłania smsów korzystną nagrodą pieniężną lub rzeczową. Tego typu konkursy sms generują naprawdę spory zysk dla stacji telewizyjnych. Konkursy są bardzo popularne również w rozgłośniach radiowych, gdzie po wysłaniu smsa do nadawcy odzywa się prowadzący. Jedne konkursy zachęcają słuchaczy do uczestnictwa i dają słuchaczom możliwość współtworzenia programu (np. słuchacz otrzymuje płytę lub koszulkę za jakiś trafny komentarz przysłany sms-em lub propozycję tematu do rozmowy), inne nastawione są na ogromne ilości wiadomości pustych, lub zawierających krótkie hasło, spośród których losuje się zwycięzcę.

Konkursy wpływają na decyzje zakupowe gdy są organizowane w formie zbierania określonych rzeczy np. opakowań po danym produkcie, kuponów, czy bonów, które można wymienić na nagrodę. Czasami konkursy mają na celu także aktywizację odbiorców i ich jeszcze mocniejsze utożsamianie się z marką. Przykładem mogą być wszelkie akcje polegające na wymyślaniu haseł reklamowych, czy niedawny konkurs marki Lay’s, w którym konsumenci mieli wymyślać nowe smaki chipsów, a zwycięskie propozycje były wprowadzane na rynek.

Popularne są również konkursy w serwisach społecznościowych. Najczęściej są one bezpłatne, jednak wymagają takich aktywności jak udostępnianie, czy lajkowanie treści, co ma zwiększać zasięg marki i przysparzać jej więcej klientów, skutecznie promując produkty, czy usługi. Informacje o konkursach, które nie wymagają wkładu pieniężnego, a dają perspektywę zdobycia jakiejś wartościowej nagrody rozprzestrzeniają informację o konkursie błyskawicznie.

Dlaczego tak lubimy konkursy? Przede wszystkim dlatego, że niosą ze sobą pewną dozę adrenaliny i obietnice szybkiego zysku, przy stosunkowo niewielkim wkładzie gracza.

What is your reaction?

0
Excited
0
Happy
0
In Love
0
Not Sure
0
Silly

You may also like

Comments are closed.

More in Lifestyle