W Polsce są tysiące osób, które chciałyby pracować na swoim jednak boją się podjąć to wyzwanie. Najczęstszą wymówką są oczywiście pieniądze. Wiele osób jest przekonanych, że aby działać w biznesie trzeba posiadać wielkie pieniądze już na starcie. Co prawda są branże które wymagają sporego wkładu na start jednak obok nich istnieją także inne w którym można rozpocząć działanie z bardzo skromnymi środkami. Ponadto istnieją na przykład dotacje unijne na start, czy dofinansowania z urzędów.
Przed otwarciem własnej firmy powstrzymuje jednak przede wszystkim strach przed porażką. W Polsce prowadzenie firmy nie jest łatwe. Na rynku panuje duża konkurencja, urzędy nie są przychylne a przedsiębiorca nawet ten, który jeszcze nie zarabia musi płacić wysokie składki ZUS. Będąc jednoosobową firmą, za swoje zobowiązania odpowiadamy całym majątkiem także czasami nie trzeba wiele aby w konsekwencji stracić na przykład dach nad głową. Ważnym hamulcem są także pewne cechy charakteru. Otwarcie firmy dla kogoś kto pracuje na etacie to swego rodzaju wyjście poza sferę komfortu. Trzeba być gotowym na zmiany i podjęcie ryzyka. Niektórzy boją się ciężkiej pracy, inni odpowiedzialności a jeszcze inni nie wierzą w swoją samodzielność. To właśnie dlatego wiele osób latami marzy o własnym biznesie i ciągle nie może się odważyć to realizacji tego zadania. Nie można jednak zapominać, że istnieje wiele organizacji, które wspierają początkujących przedsiębiorców. Działają one chociażby przy uczelniach wyższych w dużych miastach. Wiele organizacji pożytku publicznego organizuje tez darmowe kursy i szkolenia z coachami biznesowymi, którzy pomagają osobom chcącym otworzyć własną działalność. By uniknąć stresu związanego z rozliczaniem, podatkami, składkami i wszelkimi operacjami finansowymi można zatrudnić również profesjonalne biuro księgowe Łódź, Wrocław, Karków, czy Warszawa to duże miasta, w których powodzenie i rozwój własnej firmy wydaje się bardziej realny, jednak nie można zapominać, że w tak dużych ośrodkach jest również duża konkurencja. Czasami znajdując swoją niszę w mniejszej miejscowości można osiągnąć dużo więcej niż w kilkusettysięcznej aglomeracji pełnej potencjalnych klientów.